mandag 12. januar 2009

Ni hao: god dag. Siste dag i Beijing

sykkeltaxi. Den luringen provte aa lura oss, men me vant :)

there are 9million bicykles in beijing

i den forbudte by.

Sara hoppe av glede me Temple of heaven :) kult bilde eller???



Hehehe shopping, shopping, shopping. Sorry men alt e nok t oss sjol. hehe kanskje me kjobe t dokker ein aen gang :)




Halloen alle sammen.
naa e dokker sikkert glade for at me legge ud mer her :)
Paa lordag va me paa the silk market. Her va me daa i 8 timer!!!!!! jepp budsjettet e sprengt allerede, men sara saa e ein BIIIIIIIPPPP paa prutingaa fekk sinnsykt goe priser for oss. Hehe hadde d ikje vert for sara, saa hadde Astrid gaatt ud derfra bankerott ;0 Tilog me lokalfolkene va ovegidde over kor hare hu va ;) jepp tror hu e bedre enn Marie til og me.

paa sondag va me i den Forbudte by, temple of heaven, og sommer palasset. har fekk me horra alt om historien osv osv. sinnsykt spennande og interessant. byggningane va heilt utrolige. paa turen va d og 4 andre turister me. de va veldig hyggelige og gjorde at dagen blei ennaa kjekkare :) 2 av de va fra Mexico, saa neste gang me ska reisa, ska me besoka de ;)
Tror guiden vaar va litt sliten paa slutten av dagen og naar me va i sommer palasset, ville hu ikje ein gang at me sko gaa opp t toppen. Me gjekk opp uansett og glade va me for d, for d va d finaste av alt :) Ein heilt utrolige utsikt over heila omraadet.

I dag va daa siste dagen vaar, saa i dag ville me oppleva byen paa egenhaand, saa me har gaat i over 5 timar. D va heilt fantastisk aa oppleva byen paa denne maaten, sjol om me kjenne d godt i beinaa. stresse veldigt me aa finna ein internett cafe, for d e saa sinnsykt dyrt paa hotellet. Alle viste oss i forskjellige rettninger, men ingen internett. t slutt kom d ein sykkeltaxi aa sko ta oss me... ehhhhh jadaa. han sykla og peste og midt i gadaa bytta de plutselig sjofor. De sykla oss t slummen og heiv oss av der. Pekte og sa at internetten va rett rondt hjorna... saa ville de ha 300 yuan, sjol om han 1 sa 3yuan. de hadde nok tenkt aa jor seg vanskelige, men d jore me og. de fekk 5 yuan mens ein politi gjekk forbi, saa de takka og forsvant :) 10 poeng t oss ;)

naa ska me videre t Shanghai me tog, sjol om me e soltne paa mer i Beijing :). d tar 11 timer, saa me sove der. Lykke t t oss :)

Hb dokk har d bra. over og ut for denne gang.

14 kommentarer:

  1. hei hei
    nå sidde eg her me kristine og me e begge døds flaue for der e någen menner her som ska skifta viftå, for å sei det sånn så e ikkje den reine, hmmm, nei langt der ifra, me gremmes....
    men waz daz fuk, kor greli dokk har handla? dokk e på fysste plassen jo, gosh, va det 8 eller 9 par sko eg telte eller mer???
    ja ja, dokk får vel nyda friheten enn så lenge og dokk får sikkert bruk for alle disse dubbedingsene dokkas ligavel...
    klem klem og ein kos

    SvarSlett
  2. Halloen!
    Så flinke dåkk e å oppdatera bloggen, kjempekjekt å lesa å flotte bilder! :D
    Virke som dåkk har hatt någen fantastiske dager å fått opplevd mye allerede (misunne,misunne). ;)
    Go tur te Shanghai, glede oss te å følga dåkk videre!
    Klemmer fra Hege & Ida

    SvarSlett
  3. Eg måtte le litt av den sykkeltaxi-turen. D e så typisk kinesara. Dokk må bare ver forberedt på merr av d.. Kjekt å fylla me dokke:)
    Eg har fonne ud at den øyå me va på på Fiji hetta Nacula Island. Den hørre t Yasawa Islands, som e den øygruppå som e lengst fra hovedøyå. Men d e absolutt verdt å ta turen ud der me enn gong, å bare ver der alle dagene. Ikkje la di på flyplassen lura dokke! Resorten hetta som sagt Oarsman bay. Go tur vidare!
    Knib

    SvarSlett
  4. Hallo flinke jenter.

    Så bra at dokke får med dokke så mye og at dokke ikkje blir lurt hver gang noen prøve seg. Har dokke med alle innkjøpene i bagasjen, eller har dokke sendt det hjem te Norge?
    Alt vel her, men eia var vi der.

    Klem fra mamma Velaug

    SvarSlett
  5. Hahaha, det va ikkje det at dåkk hadde handla heller... koss ska dåkk få me dåkk alt??
    Godt at Sara kan pruta, såvidt eg huske så va hverken du Astrid eller eg så himla goe te det :-(
    I mårå ska eg innom jobben, så kryss fingrane for meg.

    Go tur vidare.

    SvarSlett
  6. Skal bare lære meg å ikke være anonym lenger.

    SvarSlett
  7. Holdt på å sei.. Har dåkker havna i eskimo-kina? Ser jo ut som dårr e fem hondre minusgradår. Men uansett, d e bedre enn her hima for her hølje d halvstore måkår for tiå. Hørte nettopp på nyhetene at Okka by hadde hatt ein liten oversvømmelse tilogmed.

    Ellers ser d ut som dåkker storkose dåkker :) Makan te shopping/pruting! Butikkane på Kvaddå hadde vel blitt livredde av hu derr Sara gåande ront mellom butikkreloane :)

    Kosa dåkker videre å god tur te next stop. Huska å oppdatera kartet heile veien + legga opp litt info om turen på sjølva kartet. Eg vett at Astrid får d te :)

    Klem

    SvarSlett
  8. Hei å hopp!
    Så kjekt å se bilder å oppdatering, ser jo virkeli ut så dokker kose dokker masse! oioi "litt" shopping eller ;)
    lykke t videre på reisen, e ikkje missunte!
    her står huset å håve opp ner, dvs. bor i esker, å for ikkje sova itte litt vell mange netter på jobb:)
    klem å kos

    SvarSlett
  9. Nå e ikkje eg heller anonym, yey, hurra for meg.... D va litt stress, for når eg endelig hadde fått d t, så hadde eg glemt passordet... Men huska det t slutt... Kjekt å se bilder:) Kosa dåkkår videre:))

    SvarSlett
  10. Hei gode jenter!
    Jeg legger og legger inn blogger, men hvor blir de av? Selv elevene på skolen melder pass....
    Prøver igjen....
    Skulle egentlig hatt lyst til å vært med dere....:))
    Og alle de klærne(Håper lagerplassen hos Gry har noe ledig!!)

    Tanker og klem fra Mammy

    SvarSlett
  11. ##""22@&%)(/&%¤#"!§
    prøve på ny igjen kjekt å hørra at dokke kose dokke nå sidde me på blåsbort toppen å e litt avensjuge. kosa dokke videre å passa bilane.

    SvarSlett
  12. Heiiiii! Endeligt fant eg og ud av dette blogge greiene;-) Fysst av alt så seie eg bare at det ser såååå jillt ud eg holde på å dø av missunnelse...! Ant så seie eg at Sara ,du har kjøpt lige min jakke (canada goose) Den e super goe!! Tredj, så seie eg at eg og vil ha,ka? Ska isje eg få? Alle må jo få.

    SvarSlett
  13. Sinnsyk shopping da sara:) trudde ikke du skulle handle så mye ej;)

    kaldt der ser det ut som.. men virker sinnsykt kult! god tur videre!!

    SvarSlett

Tusen takk for at du skrive ein kommentar i bloggen våras :-)