onsdag 21. januar 2009

Bangkok!!

Munken gaar tur med hunden sin:)
HALLOOOO.....Smil fint! Husk aa puss tennene:) (Aa husk aa ikkje la vannet renna mens du jorr d:)


Tuk-tuk en me tog ein heile dag!


Iiiiiii, neida. D va saa koseligt atte:)



Me lurte litt paa om me skolle ta me denne hjem:) Mammy, kan me sennan i posten te deg???



Hallo!!

Daa har me hatt tri flotte dager i Bangkok. Kom her seint mandags kveld, reiste te Khao San Road som e backpackergadaa her. (tips fra Lene og Magnus:)) Me motte ein nordmann i gadaa, aa me jekk samen for aa finna hostel. Fant et fint i gadaa bag burger king. Mye va ganske fullt siden det snart e kinesisk nyttaar!! De feire det her aag:)

Fysste dagen skolle me gaa paa the floating market. Me tog ein tuk-tuk bort. MEN: dette va jo bare paa lordager aa sondager! Litt kjipt, men me bestemte oss for aa gaa litt rundt. Jekk te Grand Palace. Her motte me ein snille thai som sa at dette ikkje aapna for 15.00.Han fiksa ein tuk-tuk som skolle kjora oss rundt heile dagen for 10 bath. Altsaa 2 nok!! Me va aa saag den store buddastatuen, thai center++. Me va aag innom for aa booka turen te Chang Mai. Dette glede me oss veldigt te:) Ska ver 10 dager der. 3 dager's trekking kor me ska ri paa elefanter, bamboorafting aa moda ein stamme i jungelen...++. Me syns tuk-tuk mannen va saa snille at me ga an 120 bath. Han smilte stort naar me ga an pengene:)

I gaar va me i tigertempelet!! D va ikkje som forventa, men d va ein OPPLEVELSE FOR LIVET!! Munkane jekk tur med tigrane akkorat som om d va hunder:) Me betalte 1000bath kver saan at me fekk ta bilde sammen med tigrane. Va ganske spesielt aa ha haave te ein stoore tiger i fanget!! Han som forklarte reglane sa at d konne ver at me fekk ligga ner samen med ein tiger, Men dette va karma. Du maatte ver paa rett sted te rett tid! YES! Me fekk d begge to:):) Astrid va fysstemann ud, naar Sara skolle ta bilde vaakna tigeren te live aa bjynte aa laga lyder. Me saag litt panikken te guidane aa me maatte gaa vekk fort!! Saa tog di Sara te den stysste tigeren av alle. Hadde litt hjerta i halsen daa ja:) Va aag litt skummelt naar me la oss ner sammen med tigeren. Me lurte litt paa om tigrane va nerdopa, men NEI... Di e altsaa ikkje det! Men di sove nesten heile dagen, spesielt naar det e saa varmt!! (d va faktisk ein som blei bitt av ein liden tiger, men d va hans egen feil. Han skolle toffa seg aa bjynte aa tullesloss me an!!)

Toget vaart gaar ikkje for 22.00 i kvell saa dagen i dag ska me bruga paa aa gaa rundt aa se oss om. Skal gaa i Grand Palace for me fekk ikke tid til aa gaa inn sist. Har og vaert aa handla lonely planet saan at me kan planlegga litt turen videre!

Over og ud!

A & S

13 kommentarer:

  1. Åhhh, eg åg vil klappa tigerne!!
    Eg må bare sei det at dåkk e blitt lurt trill rondt, Grand Palace e aldri stengt. Står plakater øve alt om disse folkå så prøve å lura deg, de har vel et samarbeid me han så kjøre tuk-tuk. Men jaja, dåkk fekk vel oppleva mye aent ;-)
    De prøvde seg på akkuratt det samma med oss og men då kom der någen norske turister så sa at han bare lyge og det gjorde han for Grand Palace va åpent.

    Den der 3- dagers turen dåkk ska på, kor e den? Det hørtes veldig likt ut det me va på. Bare pass dåkk for slangar og sånn når dåkk ska på do i bushen ;-)Kati ska dåkk te elefantreservatet?

    Astrid, har du fått smakt ananasen? Ligge å drømme om den ennå...

    Go tur vidare, masse gla i deg.

    SvarSlett
  2. Hei på dåkke!
    Sara, du kan senda tigeren heim te meg. Marina hadde lyst å lega med an sa hu. Masse flotte bilde! Her heima e der meldt liden storm, så der e ganske herligt ver, kan du sei. Det ser ud så dåkke har det knallkjekt! Men eg glede meg te du komme heim. Du e bare nommer 1, altså, nommer 1!

    Stor klem fra Gry

    SvarSlett
  3. Jaja, saa blei me lurte, men me fekk jo oppleva mye aent daa:) Aassaa skolle han jo egentli bare ha 10bath!! Aa nei, foglane floy ikkje tebage te hu damaa:) Di floy rett te jungelen i Chang Mai kor di komme te aa leva lykkeligt ever after:P

    A&S

    SvarSlett
  4. Gry, hehe... Eg ska se om ikkje eg kan faa sent an:) Kjekt at du fylle me paa bloggen aa kommentere! Naa ska me reisa videre te Chang Mai, glede oss masse te trekking:) Masse glae i deg! Je Marina ein gooe klem fra soss:)

    Sara

    SvarSlett
  5. Hei Faster
    Faster har løvå seie eg den bide men då seie far at det e bare vist faster har dårlig karma!
    ser kult ud me tiger å di me vi og ha kosa dokke masse å passa bilane og mennene.

    SvarSlett
  6. hei jenter
    Tigrane er ok, men den motorsykkelen likte eg ikkje, men eg trur kanskje at det er bare for å erte meg litt,eller hur? Satt ein gong for 30 år siden og klapte på ein tiger. Er det einaste dyret eg har klapt på, men eg trur "min" var dopa.
    Bestefar er på sykehuset i Flekkefjord og det går litt bedre med han.Skal reise til Ualand i morgen og hente bestemor for å besøke han.

    Utrolig kjekt å se på alle bildene og følge med på alt det flotte dere opplever!

    Glad i deg, lille Astrid. Og takk til Sara som passe godt på henne.(bortsett fra den motorsykkelen da.)

    Klem fra mamma og pappa

    SvarSlett
  7. Haloo:) tiger!???? Motorsykkel????!!iiiiihhhh
    Ser ud som at d ikkje mangle spennandes ting å se/finna på:) SÅ KJEKT!!!!
    (bare sånn at eg har sagt d: kom hjem??) hehe eller ikkje, men d hadde vært veldig kjekt! Alltid lov å prøva seg... :P

    Have fun go mad og gjør alt eg ville gjort, men ikkje kan, tttog du an?:)

    KLEM

    SvarSlett
  8. Lucas; Faster har jo ikkje daarlige karma saa an bide ikkje! Faster ska senna deg masse merr bilder:)
    Mamma Velaug:Det var spesielt for aa erta deg ja:p hehe, me satte bare oppaa. Kjorte ikkje ein mm eingang. Det e godt det gaar bedre med bestefar, hilsa de begge to mye!
    Borgelina: Tror ikkje me komme hjem me d fyssta nei. Darr e ennaa mye me ska oppleva aa mye penger(som me ikkje har) me ska bruga...
    Hb alt gaar bra me leiligheden , Alva osv!

    A&S

    SvarSlett
  9. hello peeps.....

    koge kult, eg og vil ligga å kosa med tigrane, akkurat sånn så me ville når me va små men ikkje fekk lov te, hmmm, drøm i oppfyllelse eller ka?!!?!?
    nå sidde eg her i huset te de 3 små trollene, sidde barnevakt fra torsdag te sødag natt, hmmmm, nå e eg halveis og det har vel fosåvidt gått godt te nå, der e fortsatt tri unger og alle har fått beholdt både fingrer og ter, så får me se koss det går videre då?!?!?! men pokemon e plagsomt, gud bedre meg, hehe...

    ok, kosa dokk videre små folk, snakkes snart, store klem...

    SvarSlett
  10. ÅÅÅ så fine pusekatter:) Hehe, eg tror eg hadde pisst på meg eg, eller fått angstanfall.. Tøffe jenter:) Kjekt å hørra så mye kjekt fra dåkkår, godt at alt e FABULOUS!!! Glede meg t å hørra mer... Her hjemma e d grått og trist, ingen store pusekatter eller tuk-tuk menn:( Ser fram t neste innlegg:) Gla i dåkkår...

    SvarSlett
  11. HEI JENTER.
    Godt at detbare var for å erta meg, la det bli med det.
    Har vært og besøkt bestefar i Flekkefjord fredag og lørdag. Han skal overføras til Rogaland sykehus på mandag for å få satt inn en pacemaker, forhåpentligvis på tirsdag. Han er på besringens vei, snakker og spøker, men de fant ut at hjerta slo dårlig og vil avhjelpe det med pacemakeren. Da meine de at mange av de problemene han har hatt de siste årene skal være
    over, så opp de heile kommer det kanskje noe godt ut av det heile.
    Vi har også snakket med Bon Papa som ser ut til å ha det bra. Han er glad for at mange i familien kom til begravelsen og er sammen med han. Han kommer snart til Norge. Vil helst kjøre, men alle sier at det må han ikkje. Det er innholdet i bilen han tenker mest på, han kan ikke bære så mye på flyet!
    Håper dokke har det fantastisk i jungelen og at slanger og eddekopper lar dokke være i fred!

    Klem fra mamma og pappa

    SvarSlett
  12. Prøvte å advara mod di så har alle slags grunna for at du ikkje komme deg inn i Grand palace, men d e jo et must å kjøra tuk-tuk uansett:) Bra at dokke kom dokk t tigertempelet. Støtte et bra formål me å ver der. Kos dokke masse vidare!

    SvarSlett
  13. Lene: Vett du provde aa advara oss, men han va jo saa snille aa hjalp oss:) Aassaa sko me faa ein tuk tuk te bare 10 bath:) Aa d va ein opplevelse... Tigertempelet va fantastisk! Heilt spesielt aa faa ligga der samen me tigrane:) Aassaaa ekstra kjekt aa senna bilder hjem te Lucas som e saa fan av tigrer!
    Klem Sara

    SvarSlett

Tusen takk for at du skrive ein kommentar i bloggen våras :-)