fredag 9. januar 2009

The great wall!!

Saa bratt va d enkelte plasser paa muren! Ser d kje saa godt, men d e ein stigning paa 70 grader enkelte plasser!!
MING TUMB!

Iiiiiiiii, KALDT!!!


I bob-banen paa vei opp!!



Litt te Ming Tumb...
Me har bilde av oss begge paa toppen, di ligge paa Sara sitt kamera saa me legge di ud i maaraa!!




Hallo paa do!





Fysst av alt: siene bler litt logne fordi alt staar paa kinesisk saa me maa gjetta oss fram. Derfor blei teksten aa bildene litt i hytt aa pine i gaar. Aassaa naar me hadde lagt inn bildene jekk d isje an aa skriva ng merr for alt kom paa kinesisk.

I dag blei me henta klokkaa 7 paa hotellet. Me skolle te Ming Tumb aa the great wall. Me va ganske spente. Aa naar d i tillegg kom ein hunk paa bussen som me (Sara) konne kvila auene paa tenkte me at dette blir ein bra tur:) D starta me Ming Tumb. Dette va heilt greit, men d va the great wall som gjorde stysst inntrykk!! D blir et minne for livet! I Ming Tumb va d steinkaldt. Me froys naage heilt enormt. Me blei advarte om at d va ennaa kaldere paa muren. Daa fant astrid ud at hu skolle kjoba et skjerf. Naar me kom ud av bussen me muren saa jekk hu rett bort te ei bod der. Hu fant et skjerf aa damaa ville ha 150 yuan for d. Daa maatte Sara setta foden ner. Hu hadde faat beskjed om at du skolle pruta prisen ner te 1/10. D endte me at Astrid fekk skjerf aa votter for 40 yuan. Damaa som solgte d smilte veldigt, men me hadde aldri komt te toppen uden dette:)


Di seie d at du e isje ein ekta helt for du har vaare paa toppen av muren. Aa me e jo selvfolgeligt d, saa me maatte te topps! Sjol om guiden fraraada oss dette fordi hu meinte d va saa kaldt, glatt aa vanskeligt! Hu hadde heilt rett i at d va kaldt! D blaaste merr enn flau vind vertfall, men ellers for atleter som oss va d ein litt svetten lett match:) Fra gruppaa vaar va d bare 4 stk (av 13) som jekk te topps! Men sant ska seis: me joksa litt! Me tog bob-bane opp te d 4 taarnet. Toppen e me det 8 taarnet! Guiden vaar konne fortella at naagen plasser saa e stigningen paa 70 grader. Me har tatt bilde saa dokk kan se kor bratt d va! Bob-banen va super! Fekk sug i magen paa vei ner...


I maaraa e planen aa gaa paa silkemarkedet. Reine me at d blior litt shopping daa ja:) Hb daakk har d bra hjemma!


Over og ud for denne gang!!
A & S





6 kommentarer:

  1. psycho, dokk e goå å legga inn innlegg på innlegg, me like:)
    fytti det virke jo konge, og tror ikkje dokk ska ver så bekymra for at dokk ikkje ska ver goe nok te å finna fram eller what ever, dokk har jo roen jo...
    her hompe det å går, blei trykt inn i kottet av mamma i dag for hu ska skifta ud viftå på kjykken så eg måtte åla meg inn der i støvbassenget for å avlesa ein liden kode, samtidigt fekk eg poka ud øya mitt nesten, hehe, va kje så gale bare litt... det e bare det at det e nesten det einaste som har skjedd herane i dag, så kos dokk masse med travelheten i china town...
    klem...

    SvarSlett
  2. Det e så kjekt å gå inn på bloggen dåkkas når dåkk e så flinke å oppdatera :-)
    Såg himla kaldt ut, dåkk har det kallare enn det me har det. Godt du fekk kjøpt deg et skjerf Astrid, så må eg jo sei dåkk va flinke å pruta (e ikkje akkuratt min sterke sia...)
    I dag har eg farta rondt omkring og fonne prisar på fliser, dysj, do, badeinnredning osv. Eg fant någen fliser eg syns va knall fine og eg tror mor og far va enige, hvirke hvertfall så de sko gå for de :-) eg øve meg som innrednings konsulent te du komme hjem igjen...;-) Syns hvertfall det e kjekt.
    Jobben ringte i dag så eg ska inn og snakka me de på tirsdag, så kryss fingrane for at det ordne seg.

    Kosa dåkk vidare.
    Klem Storesøss

    SvarSlett
  3. Hallaien!
    Kjekt aa se at dokker faar gjort nokke i Beijing!
    Men kortid skal vi mer enn det som staar i reiseguiden1
    Ta dokker sammen !!!!
    Arve

    SvarSlett
  4. Hallais!

    Blei nesten litt imponerte av alle innleggå dokke har t nå. kjekt å se at dokke kose dokke! Angre litt på at eg ikke blei me for det ser sinnsykt kjekt ud.
    Endelig e det helg har hatt to hare dage på jobb nå itte 1 mnd ferie. har nok hvertfall hatt 20 min me effektiv arbeidstid (15 min på å lesa lønnslippen) dissee to dagene. men men, nogen må ofra seg for kongen og fedrelandet;)

    Have fun

    Eirik

    SvarSlett
  5. Hallo!
    En tur på toppen av muren e akkurat någe så passe for ekta nordmenn. Dokker e tøffe. Vis verden ka dokker duge te!!
    Det ser jysla kjekt ud. Stå på og kos dokker vidare!

    Klem frå tante

    SvarSlett
  6. Salut, dokke 2 på “den Lange reisen” landslaget!
    Selv om jeg ikke skriver så mye, nyter jeg alt dere allerede har lagt ut på bloggen, ikke minst de severdighetene som ingen kan unngå å se og som sannsynlgvis er verdt turen i seg selv. Det gir litt stolthet å se på bildene med tanke på ”ja det er våre landslag representanter som er her og der...”. litt mer enn å oppleve Marit Brevik sine jenter vinne håndball OL ... fra sofaen heima! Takk også for oversettelsen av alt dere opplever i Kina til norsk. Fortsett å ha mye kos og å samle på opplevelser med både øynene og hjerte vidt åpent. Ser fram til neste episode.
    Klem til begge to. JP

    SvarSlett

Tusen takk for at du skrive ein kommentar i bloggen våras :-)