onsdag 6. januar 2010

Første uken i Brasil :) Fortaleza.

Hei hei alle sammen. Nå har me altså begynt vår lange reise nr 2 og første stopp va Fortaleza. På flyplassen blei me møtt av Inger og Jonny så tog oss me t paradis. Me trodde seriøst at me hadde dødd og komt t himmelen. flott stort hus me badebasseng og me fekk eget rom me bad og dusj. kver kveld så har me blitt servert de deiligste retter både hjemma og ude på restaurant mmmmmmmmmm :)

De så ofte tar seg av madlagingen og vasking e ein søde familie på 3 fra Brasil. Sara fekk beskjed om å ta me seg ei dokkevogn ner for d e d ikje muligt å få tag i her nere i Brasil. Jentå på 5 år blei så glade og krye at hu ikje lar dokkevognå gå ud av syne.

Me fekk tidligt vida at me måtte bare føla oss hjemma og gjør som me ville. Så her gjør me d.spise når me e soltne, tar drikka i kjøleskapet, bade, sole osss og lese ei goe bok i hengekøyene. Livet e herligt kan du sei.

Har låge på strannå någen dager og då sale me opp "hesten" så e boogie bilen. Ganske kult å kjøra rondt på strannå me den ja.hehe blir jo brune og i sånnein bil vettu ;)
Solå e visst ganske så sterke her nere. 8 ganger sterkere enn i Norge seie de og d har me fått erfart (hehe iallefall Sara).

Her ein kveld va me på ein ganske så flotte restaurant neri byen. Her va d buffet og i tillegg kom de å skar forskjelligt kjøtt med bordet. Me hadde ei brikka så me snudde på grønt om me ville ha mer og rødt hvis me va mette eller trengte ein pause. Spis så mye du vil og akkurat d gjore me. Me trilta så å sei ner trappene når me va ferdige. Heilt utrolig gode mad :)

Sara går nå litt på tå hev. Hu va litt frampå å heiv iskaldt vann på Jonny, vekkte Alexander me grydelåg og kasta Jonny i bassenget, så nå e d "krig" i huset. Hu har allerede blitt heven i bassenget, vekkte me grydelåg og fått ei heile bøtta me vann øve seg.

I mårå starte me bussturen mot Natal. Første stopp e Mosserou kor me ska møda Etienne (søskenbarnet t faren t Astrid) og Saint Clair (samboeren hans). Glede oss mye t nye eventyr,men d komme t å ver hart å reisa fra denne luksusen og denne kjekke familien.

D vil ikje komma någen bilder denne gangen fodi d tar alt for lange tid å lasta de opp her,men de komme så fort som mulig.

Me vil gjerna takka Inger, Jonny, Christopher, Alexander, Suzette, Jakki og Agathe for någen fantastiske dager i Fortaleza :) :) Me konne ikje hatt ein bedre start på turen vår, dokker e fantastiske :) Takk for at me har fått bodd her hos dokker.
Bye for now Sir Jakob and Agathe :) Dokker e toppen.

Over og ud
S&A

14 kommentarer:

  1. off då så felt dokker må ha det , e bedre me 15 minus!!!! fyre så det tyde ut pipå her ;) iiii
    kosa dokker videre på turen!! pass dokker for flommane så di skrive sånn om i aviså her jemma...
    god tur videre!!
    glede oss t bilder=)

    SvarSlett
  2. Åhhh, så kjekt at det endelig va komt ut någe, har vært innom kver dag og sitt. Neste gang må dåkk legga ut bilder sånn at eg kan visa de te Nathalie, sånn at hu ikkje glømme deg heilt ut ;-)

    Snakk om kulde, fekk hørra der va -21 grader på Austrått i dag, brrrrr. Mor ringte meg i dag for å sei at eg ikkje fekk lov te å la Nathalie ligga ude lenger, eg pleie å la na ligga ude i vognå for hu sove så utrolig mye bedre då. Eg passe selvfølgelig på at hu e goe og varme åg altså, hadde hu hatt ein anntydning te å ver kalde så hadde hu selvfølgelig aldri fått sove ude!

    Men nå må eg gå og laga middag, blir hjemmelaga blomkålsuppa, einaste så hålle varmen i denne kulden.

    Dåkk kan godt senna ner någe varme, dåkk trenge ikkje akkuratt 35 varmgrader;-)

    Kos dåkk og glede meg allerede te neste uppdate:-)

    Klem fra Storesøss og Nathalie

    SvarSlett
  3. Jippi! Endelig kom der någe her. Har og vært her inne kver dag siden dåkke reiste for å se om der va någe nytt. Her hjemma e der steinkaldt, som allerded nevnt. Syns synd på Inger å Jonny så nok komme te å bli sjokkskada når di komme heim. Godt dåkke har blitt litt udskjemde der nere, så det blei ein goe start på turen. Hørtes ud så dåkke hadde fått slappt godt av. E kje lenge te dåkke komme heim nå;-)

    Miss you lots

    Stor klem fra "mor", "far" å Marina

    SvarSlett
  4. Heisann dere to

    Takket være Gry sin status på facebook i dag så har jeg oppdaget denne bloggen deres :) Vet ikke helt om jeg vet hvem Astrid er, men Sara kjenner jeg jo bittelitt i alle fall....

    Veldig kjekt å lese om oppholdet deres sammen med Inger, Jonny & co. Og såååååå kjekt at det er noen som reiser rundt og opplever alle verdens hjørner.

    Jeg skal nok gå innom her i ny og ne og se hvor dere er og hva dere har opplevd.

    Have fun!!!!

    God tur videre
    Hege Bysheim (tidligere Voll, Sara.. da vet du hvem, eller?)

    SvarSlett
  5. Salut les voyageuses, ici la température est plutôt agréable, à condition de ne pas mettre le nez dehors! Mais il faut reconnaître que le temps est magnifique et la neige n'a pas fondu du tout! Mais c'est un peu dur de rouler sur certaines routes devenue de vraies patinoires , mais pleine de trous et de bosses!
    Quel plaisir de savoir que votre voyage à commencé de façon si fantastique, mais n'oubliez pas que vous voyagez en back-packers, et qu'il n'est pas prévu de changer les sac à dos contre caddie de golf et hôtel 5 étoiles! (hehe!) Non! Ça nous rend juste un peu jaloux, mais nous sommes bien heureux pour vous! Continuez de bien en profiter avec Étienne, Saint Clair, et Suely que vous embrasserez bien pour Velaug et moi . Papsen

    SvarSlett
  6. Sneipen din ligge ennå i blomsterpåttå mi :-)

    SvarSlett
  7. Hei jentene mine!
    Endelig en oppdatering! Ser at alle seie her e kaldt.....Du verden for en luksus dere lever under.....men det er dere vel vant til begge to ettersom dere har hatt oppvartning fra "morene"i 1/2 år......Blir kanskje litt mere hverdag etterhvert.....Savner dere begge to, ja for det er jo blitt litt sånn at dere er datter nr,1 og datter 2....Ta godt vare på hverandre!!
    tanker og hilsener fra MAMMY

    SvarSlett
  8. hei hei...

    ja naa va eg visst litt seint ude med kommentaren min hernes...
    horres heilt fantastiske og eg maa sei eg e ein smule mesunnelige ja, sjolom eg faktisk har mellom 30 0g 40 grader eg og :)
    har det veldi travelt med allt saa maa ordnas te utflyttningsdagen heranes, off det nerme seg med stormskritt...
    uansett kor mye eg glede meg te aa se min fantastiske fmilie igjen, saa grue eg meg volsomt mye og te aa maata reisa fra alt a alle her nere og, ska bli meget trist ser eg for meg...
    he he, sitte forresten aa ser paa loevenes konge her, meget spennanes, naa springe han fra de frekke hyenene, hehehe....
    dokk faar fortsetta aa kosa dokk paa den utrolige reisen, men som papsen seie, pass pa aa ikkje bli for bortkjemt i denne luksusen dokke leve i...
    glede meg veldi te dokk komme hjem igjen te norge eg maa eg bare sei :)
    masse gla i dokke begge to, stoooore klem...
    marie...

    SvarSlett
  9. Hallo jenter.
    Kjekt å høre fra dere. Har prøvd å ringe, men det ser ikke ut til å fungere. Har fått purreregning fra tannlegen. Lurte bare på om den er betalt. Du pleier jo alltid å være så påpasselig med sånt. Håper dere er vel framme hos Etienne og at det blir vellykket. Er utrolig glad for at noen passer på dere en liten stund. Tilbringer ettermiddag og kveld foran peisen Endelig har veden fått bein å gå på.Ha det godt begge to. Savner dere.

    Klem fra mamma Velaug

    SvarSlett
  10. Heia globetrottere:)Hørres ud såm dåkk har fått ein super start på den landge ferien dåkkas:) Va kjekkt å hørra fra dåkk, å glede meg t å se litt bilder. va ganske så misunnelige hr eg satt å leste i 16 minusgrader, mens dåkk bada i finver å luksus;) Men Sara, me sga ha sin dag i spaluksus me når du kåmme jem. D glede eg meg t;)
    Kosa dåkke masse å nyda alle åpplevelsane.
    Gla i du vennen:)

    SvarSlett
  11. Jaja,då e me komt vel hjem. Me fekk litt av 1 kuldesjokk,ner 45grader kjenne den. Dåkke må ha 1 fantastiske tur videre. Det va kjempekjekt å vera med dåkke 1 ugå. Ta godt vare på dåkke sjøl.Hilsen fam Sanne:)

    SvarSlett
  12. Godt at dere trivdes i Brasil med oss. Jeg er desverre som Hesten SARA. Glemmer ALDRIG at du ga med ISKALDT vann, og dyttet meg i bassenget. Har krysset av når flyet deres lander på Sola :-)
    Var kjekt å ha dere sammen med oss.
    God tur videre!!
    Inger og Jonny

    SvarSlett
  13. Hørres kjempedigg ut! Glede oss te bilder ja. Nathalie krype ront her å bare smile om dagen, men d e nok kje fordi du e reist vekk altså.

    Burde sikkert spart d te du eventuelt får ein bad day, men Dag Vidar va her i går og då sa han heilt uoppfordra at "Nathalie ligne litt på hu der Astrid"..

    Å så seie Kristine at du må få lagt ut rett tlf-nr, for d nr'et du la på bloggen våras har bare ei brasilianske tante så seie "Sinko Quatto Sinko Sinko Sinko" heile dagen..

    Klem fra Roy Andre

    SvarSlett
  14. Hei Vennen:) Tippe at dk fortsatt har d heilt toppers.... nå e dk vel på vei t Terese å jengen. E inne å myse på siå kver dag for å se om dr e komt ng nytt:) Kosa dk vidåre på tur. love u :) Klem Ann Kristin

    SvarSlett

Tusen takk for at du skrive ein kommentar i bloggen våras :-)