lørdag 28. februar 2009

Shalabais!!!

Paa restauranten Hot Stones. Saag ikje dette FAB ud?? mmmmmm d va d :)
Yes her sitte Sara i sengaa paa ABC backpack hostel i Singapore. 8 manns rom.
I Patong (Phuket). Dette e daa et spel de har i de fleste barene. D gaar ud paa aa faa spigeren ner fyst. Saa naa e me klar t 17 mai ;) Sara va veldig flinke aa slo alle guttane ner i stovlene.
Is this a girl or a boy?
Astrid i hovedgadaa i Patong.

Her komme d ett nytt innlegg... Klare??

Fra Phi Phi reiste me videre te Phuket, Patong beach. Me hadde hort at d va umuligt aa finna rom for under 1000bath, men neida!! Me fant et rom me eget bad aa dusj, kjoleskap, tv og aircondition for 550bath per natt:) Hehe, syns me va ganske flinke daa ja!! Phuket e travelt, men ganske loye og. Masse ladieboys aa hookers i gadene. Alle provde aa faa oss inn paa ping pong show!! Blei litt trottane ittekvert for de ga seg ikkje!!! Men me hadde naagen kjekke dager her. Slappte av paa strannaa aa va ude aa koste oss paa kvellane. D va aag her me skolle bli syge for fysste gang. Den eine kvellen maatte Sara gaa hjem for hu hadde feber aa va forkjola. Dagen ittepaa va kje Astrid heller i form. Hu hadde faatt ein daarlige massasje paa Phi Phi saa hu klarte nesten ikkje aa gaa!!! Saa denne dagen va me bare inne paa rommet. Laante ein dvd spiller, tror me saag 4 filmer!!!! Herligt!! Ryggen te Astrid ville ikkje je seg saa me bestemte oss for aa reisa te Ao Nang istedenfor Hat Kata i Phuket. Tog taxi fra Phuket te Ao Nang for baaden hadde allerede gaatt for dagen. Tenkte at me skolle ta bussen ner te Malaysia fra Krabi. MEN: siden Astrid ikkje klarte aa sitta merr enn 5 min va d umuligt aa setta seg paa ein buss i 12 timer.... Me droppte derfor Malaysia aa hang ud i Ao Nang heller:)

Fra Ao Nang tog me fly te Singapore. Flyet booka me sjol aa me konne velga seter paa flyet for 500 bath per person. Selvfolgeligt gjorde me isje det... Saa naar me skolle sjekka inn fekk me beskjed om at me ikkje fekk sitta paa siaa av kverandre!!! Daa skolle me ha betalt paa forhaand. Me spurte om d va ein mulighed for at me konne faa to seter paa sidenav kverandre, men flyet va visst fullbooka. Me spurte heller den som satt paa siaa av oss om han ville bytta. D va heilt greit for han reiste aleina. Men dokk sko sitt uttrykket paa flyvertinnaa... Hu va drittsure resten av flyturen aa ignorerte oss totalt! Astrid spurte itte ett teppe, men det hadde de visst ikkje. Aa naar maten kom saag de ikkje paa oss ein gang eller spurte om me ville ha naage!!! Aldri mer Air Asia!!!

Me hadde ikkje saa mye bakgrunnsinformasjon om Singapore for me reiste, saa me visste ikje heilt kossen me sko jor d naar me kom fram. Heldigvis traff me ein Tysker som va paa buisness reise og som hadde vert her for. Han sko inn t sentrum og me konne faa sitte paa. Heldigvis for me provte aa ta ud penger paa flyplassen,men d gjekk ikje. Ikje rart d naar me provte aa ta ud 10 000 singapore dollar saa tilsvare nesten heile reisebudsjettet vaart ;0 hehe me va ennaa paa bath modus. Kollegaen hans hadde lonely planet og me blei me han for aa laanaa den. Daa me kom der hadde kollegaen allerede slaatt opp hosteller baade i bogaa og paa internett. Alle e jo saa greie :) Me tok turen t et hostel som stod i Lonely Planet,men de hadde bare to senger ledige og dee va plasserte paa terassen pa taket. Jepp ingen tak og ingen myggnetting. Nei Takk me gaar videre. T slutt fant me et heilt nytt hostel saa va heilt perfekt :) her tog me oss inn paa et 8 manns rom (hehe me maa jo ha d billigaste).

Andre dagen fekk me ein guida tur av han eine tyskeren. Han tog oss me rondt i byen og me va oppi Singapore flyer :) dette e akkurat som et pariserhjul som gjekk 165m over bakken. Me hadde headset paa saa me fekk baade heile historien og oversikten over Singapore. Og dette bare paa 30 min :) Me va og i Chinatown, Operahuset og me fekk og tid t litt shopping i 4 timar. Shopping vil sei at me gjekk i gadaa men saag at dette ikje va prisklassen for backpackere eller for oss vanlige dodelige. Saa Velaug og Mammy : me trimma i 4 timer :) FLINKE JENTER.

Paa kvelden gjekk me ud aa spiste me tyskerene (Chris, Lawrence og Martin). Dette va ikje ein backpacker middag,men ein flotte middag paa ein dyre restaurant. Den beste og den flottaste middagen me har hatt t naa :) Restauranten hette Hot stones og me steikte maden vaar sjol paa varme steiner.Veldig fancy :) Guttane va saa greie at de betalte heile middagen vaar :) Itte middagen va d videre paa disco. D va ein kjente DJ saa sko spela her og jammen klarte de faa alle gratis inn. Discoteket va enormt og d va follpakka me folk. Dj-en hette DEADMAU5 (tror me) og va veldig bra. Men itte 3 timer me hopping (dansing) opp og ner ( rett paa siaa av hoytaleren) , tog Sara og Astrid kvellen. Slitne svettne, trotte og fremdeles litt syge tog me taxi hjem.

Dagen ittepaa va me i Singapore Zoo og Night safari. Dette e absolutt t aa anbefala,d va kjempe kjekt. D begynte aa regna bare itte ein liden time,men me e vannfaste saa ka jor vell d ;) Her saag me dyr alt ifra frosker, elefanter, tigrer, flaggermus, slanger etc etc. Paa natt safarien sko me egentlig gaa paa et show,men d blei avlyst pga at d regna saann. Daa blei me litt leie, men alt tog seg opp naar me stod face to face me ein leopard. D va bare et glassvindu mellom oss og han saag oss rett inn i auene. Ein ganske spesielle opplevelse. Me valgte aa gaa istedet for aa ta toget paa tross av at d POSTE ner. Me va nesten heilt aleina paa trass'een. Men for at me sko faa me oss alle dyrene valgte me aa ta toget den siste delen. Me fekk ikje lov t aa ta bilder me blitz om kvelden saa d va litt domt for d va masse kult aa se. Me kom heilt tett inn paa dyrene,d va paa ein maade ikje gjerde rondt de. Me gjekk gjennom flaggermusdalen kor me stod 10 cm vekke fra STORE flaggermuser som spiste og saag paa deg. Me ville egentlig ver der lenger, men siden me va saa dassblaude og fremdeles hosta, maatte me bare reisa hjem :( men me hadde ein utrolig kjekke dag :)

I dag tog Chris oss me t Santosa. Dette e ei kunstig lagte oy me flotte stender. Her spelte me volley, bada og koste oss. Og me rakk akkurat hjem for d begynte a POSA ner igjen. Lyne og tordne jor d i ett sett og..

I kveld e planen aa gaa paa ein madfestival som me har hort rykter om, men me har ennaa ikje fonne naagen som kan fortella oss om kor den e. Dessuten saa spors d om d gaar an aa komma seg ud i dette veret.

Singapore e ein utrolig flotte by. og ja me kan nok skriva onna paa at d e den reinaste byen i heile verden. Ikje naagen ting boss i gadene. Ikje loye d naar du faar 500 dollar i bot for aa hiva boss paa gadaa. Folkene her e sinnsykt hjelpsomme og greie. De fleste snakke engelsk og alle jor alt for at du ska ha d bra. Maden e sinnsykt goe saa me hb me komme oss paa madfestivalen i kveld :) Dette e ein plass me har lyst aa reisa t bage t.

I maaraa tar me turen t Marie i Perth. Glede oss veldigt t d :) JIPPI.

Over og ud for denne gang
A & S

11 kommentarer:

  1. Roger that:)
    D hørres ud som dåkkår har d som plommen i egget. OG nå sga dåkkår ner t Marie:) Så kjekt...
    Eg og har alltid hatt lyst t å holda slanger:) Kossen va d? Dåkkår e ganske tøffe, d må eg sei... Her jemma e d vel hageslangen eg komme nærmast, haha...
    Kosa dåkkår masse videre og hils t Marie...
    Klem fra meg

    SvarSlett
  2. Så kjekt alt se ut og det ser ut så Astrid e bedre i ryggen og det e jo bra :-)

    I dag va me på Ualand og det va veldig positiv, bestefar og bestemor såg veldig godt ut så det va kjekt, hadde egentlig forberedt meg på det versta. Mor hadde advart oss veldig men eg syns de såg veldig godt ut begge to :-)

    Ellers så har eg ikkje vært någe særligt friske, tror matforgiftningå + forskjølelsen sitte ennå i kroppen, me får se om eg klare å komma meg på jobb i mårå.

    Eirik va innom på lørdag, va kjekt å se han igjen. Såg ut så han klare seg greit han;-)

    Kosa dåkk vidare og eg missunne deg at du ska besøga Marie nå, eg åg sko vært der!

    Klem fra storesøss

    SvarSlett
  3. Hallllaisen girls!!! Igjen så utroligt kjekkt å lesa om dokke, ser så jillt ud!!! Traff Therese i går, hu va BRUNE !! Såg ud som ein stratos som kom gåande......såg muy bien ud d ja!!!Ellers så rusle livet vidare her i jordens navle....haha! Me har hatt ei stille helg , sitte her å vente på udrikkningslag begge 2. Bjørnar klarte jo å røba ka tid mitt ska ver, kjiipt Men, eg glede meg ihel og DU Sara sko absolutt vert med ;-( Bånn gass!!! Sveve her på mine rosa skyer eg! Store klem for denne gang og ein suss i panna!

    SvarSlett
  4. juuuhuu;)
    D såg kjekt ut på safari!! Og eg meine at eg og har vært me på reindans me deg Astrid, heheh:)

    Ø for någen kjipe flyvertinner, har aldri hørt så gale!

    Her har me fått sofa i hus og den e digg! Har tatt ein del bilder både av magen og leil. så nå nærme d seg at d komme eim update fra denne kvinnen og...

    HELDIGEN dåkk så ska t Aussi i mårå:)tippe Marie knapt klare å sitta i ro nå når d nærme seg sånn(hhehe gjelde vel for deg og Astrid:)
    KOS DÅKK!!! og hils Marie masse

    klem fra Ganddal

    SvarSlett
  5. Helloen!
    Kult me safari, litt regn stoppe jo kje dåkk! :) Kjipt at dåkk har våre syge, men hørres jo ud som at d va kun den eine dagen dåkk måtte ofra, d va jo godt at d isje trakk ud lenger enn d. Håbe dåkk e friske å raske igjen nå jaffal, e drid å ta fly når en isje e i form.
    Så kjekt dåkk ska te Australia! E vel ennå sommer å godt å varmt der?!
    God tur å kosa dåkk MASSE!!! :)
    Klemklem

    SvarSlett
  6. hei hei, sovetroll, stå opp din gris stå opp din gris nå har du sovet lenge.... (tenkte eg og måtte kommentera siden dokk nå e inne opp te 10 ganger dagen å e liga leie kver gang der ikkje e någe nytt, så...)
    ja så va dokker komt fram då og konge kjekt va det, nytt blod og himla mye liv i heimen, hehe...
    ska gjør litt lekser før eg fere av gåre, men blei litt distrahert av bloggen dokkas, men eg ska begynna nå...
    snakkes om litt gulljentene...

    SvarSlett
  7. Eg e så misunnelige på det der dyreparkgreiene! Det hadde vært någe for meg. 8-mannsrom e vel ikkje heilt meg. Tror kje eg hadde klart å sove. Koss går det med deg, Sara, så legge papir på doringen når du e på besøg her hjemma? Du har vel brukt opp eingangsringane for lenge siden. Kjenne eg deg rett har du vel fått någen kjekke kara te å holda deg når du har vært på do;-) Nei, det e vel gjerna kje det så e det besta trikset i Ludo. Men kanskje någen mindre kjekke. Kosa deg vidare. Snakkes snart;-)
    Gry

    SvarSlett
  8. sara - spør kor mye den kjendisen koster,eg har lyst til å stille han ut på galleriet! (eg kan nemlig få tak i originalen)
    Arve

    SvarSlett
  9. Sara - spør kor mye den kjendisen koster,eg har
    lyst til å stille han ut i galleriet sammen med originalen !
    Arve

    SvarSlett
  10. Pappa! Du maa jo gjetta kem d e fysst... E kje sikkert du har rett:) Aa eg har rettighetene te bildet saa d spors kor mye du er villig til aa betale for aa faa han til galleriet:)

    Renate:Eg skolle absolut onska at eg konne vaert me paa utdrikningslaget ditt aa bryllupet, men eg glede meg te aa se bildene:)

    Gry: Hehe, eg har klart meg ganske bra. Har lagt papir paa doene ja aassaa staar me naar me gaar paa do saa me har faat ganske store muskler i laaraa:)

    I kvell ska me paa coctailparty, har handla flotte kjoler aa hoge heler! Glede oss masse:)

    Klem

    SvarSlett
  11. Hei jenter.
    kjekt for oss og at dere endelig er hos Marie.Tenk at om tre uker er det vår tur! Ser på nyhetene at det er en syklon på vei og at øyer evakueres, så pass på hvor dere drar!
    Var på middag hos Pankte i går, og av en eller annen grunn er ikke J.P i form i dag.Snakket med Pia i telefonen og skal hilse så mye til Marie. Arbeidet med badet går bra. Støv og skitt over hele huset, så det skal bli deilig¨å bli ferdig.
    Været er bra, og jeg prøver å få med meg J.P en tur ut.
    Astrid du må være forsiktig på hesteryggen! Det er ikke det beste for en rygg som din.
    Ha det godt alle tre!
    Klem fra mamma

    SvarSlett

Tusen takk for at du skrive ein kommentar i bloggen våras :-)