fredag 10. april 2009

Eeendelig ein nye oppdatering:)

Itte mye mas saa har me endeligt faatt fingen ud saa naa komme d ett nytt inlegg! Me har hatt veldigt mye aa jorr aa hatt daarlige tilgang paa internett... (aassaa har me vaare litt lade aag:)) D koste aag ganske mye me internett saa denne gangen bler d ikkje bilder:( Men de komme:)

Puh, kor ska me starta??

Me reiste daa te Withsundays itte Cairns... Dette hadde me gleda oss masse te aa d sko liksom ver ett av hoydepunktene. Daa va d ganske domt at me hadde saa daarligt ver:( D va skikkelige storm aa me hadde bare 2 meter sikt forran baaden. Me hadde valgt ein liden baad saa me va ei gruppa paa 11 stk. Me valgte samme aa reisa hjem ein dag for tiaa p.g.a vaeret! Men me fekk ver ombord i baaten i havnaa aa fekk middag saa me hadde ein kjekke kvell i havnaa:) Hadde aag ein reunion me gjengen dagen ittepaa:) Ganske kjekke gjeng! Saa hadde me ei natt te i Airlie beach for me reiste videre te Rainbow beach. Her va d fraser Island som stod paa programmet...

Me hadde valgt ein self-drive tour saa me va ei gruppa paa 30 stk aa 3 biler. Me havna jo daa i ein bil me ein skikkelige ekspert som konne alt (trodde han). Naar me provde aa hjelpa saa blei an bare sinte aa sa at an visste godt ka an gjor. Me blei litt irriterte paa han, men lot ikkje han odelegga opplevelsen vaar. Ellers hadde me ei kjekke gruppa aa blei kjent me mange forskjellige:) Me sov i telt, lagte vaar egen mad, tisste i bushen aa maatte passa oss for dingoane. Di va ganske frekke aa provde til aa me aa stikka av me Astrid sitt kamera. Daa sko dokk sitt ei saa freste:) Halva oyaa va stengt, men me va likevel fornoyd me turen. Lake McKenzie va fantastisk:)

Saa va d videre te Byron Bay. Ein lange busstur, aa ingen plass aa bo naar me kom fram. Alt va fullt!! Me stod der me sekkene aa saag i lonely planet daa ein kjekke lokale kom aa lurte paa om me visste kor me sko. Me forklarte situasjonen aa han viste oss et nyaapna hostell som me fekk plass paa:) Dette va heilt flunka nytt me ikea senger aa tjukke dyner... Me har kje sovet saa godt paa 3 mnd:) (Men det var dyrt 175 nok. per pers. pr. natt!!!!) Byron Bay va veldigt fint, men me har jo vaert ganske uheldige med vaeret i d siste aa ogsaa her var det regn!! Hadde noen perioder der solen tittet frem, men for det meste var det regn!

Turen gikk saa videre til Sydney. Vi tok fly fra Ballina til Sydney. Deilig aa slippe bussen:) Her va me ei uga. Bodde hos Chris som me motte fysste gang i Kina. Deiligt aa faa gratis akkomodation:) Han bor i Narrabeen som er ca 1 time fra Sydney med buss. Men det er naerme Palm beach (der home and away blir filmet) og selvfolgelig maatte me ha oss ein tur her:) Me saag Rick:) Wooohooo!! Men ingen Alf Stewart:(

Chris og kameratene viste oss rundt i omraadet, veldigt kjekt. Me tog bussen inn te Manley aa jekk paa shopping der. Va aag paa strannaa, men va aag uheldige me vaeret i Sydney. Sondagen va me inne i byen aa fekk guida tur:) Me saag harbour bridge, operahuset, kunstutstilling, slappte av paa graset aa horrte paa musikk, va paa cafe++. Saa tog me baaden te Manley. Fekk ein fantastiske dag me sol og sommer:)

Saa jekk turen videre til Fiji. Me hadde gleda oss te 4 dager paa strannaa me sol og sommer. Naa skolle me endeligt faa tebage brunfargen me hadde i Thailand. MEN NEI!!!! Regn, regn og atter regn!!! Grrr... Har aldri sett at d har regna saa hardt for! Men: humoret kan ingen ta fra oss:) Me va saapass heldige at me fekk naagen timer paa morningen uten regn saa daa fekk me me oss jungeltrekking. De stakkars skonaa vaare va ikkje mye kvide itte d:) Me vaa aag paa horsebackriding paa strannaa :) Jungeltrekkingen va veldigt forskjellige fre Thailand, mye frodigere her p.g.a regntiden. Gikk til en foss som var nydelig og fikk prove naturlig spa. (se bilde seinere)

Me bodde paa et koseligt guesthouse kor me motte mangen andre backpackere. Me traff tilogmed broren til Tom Cruise. Han va prikklige:) Sjol itte fira dager. Han va ganske plagte me dette aa likte ikkje saa godt naar me kommenterte d:)

I dag naar me sko videre va d selvfolgeligt fint ver. Me tog buss inn te Nadi for flyet vaart gaar saa tidligt i maaraa. Naa har me klart aa sniga te oss naagen timer i solaa:) JIPPI!

I maaraa reise me te Sydney for aa ver der 24 timer. Saa tar me turen te Sor Afrika:) Tenk at naa e der bare 3 uger ijen saa e me hjemma...

Ska prova aa ver flinkere me bloggen fra naa. Sorry te dokk som e flinke aa kommentera. Dokk som ikkje kommentere: FY skam dokker!
Dette va alt for denne gang.Blei ikkje saa langt men me maa jo ha naage aa fortella naar me komme hjem aag:)

Over og ud!

A&S

13 kommentarer:

  1. ENDELIG någe nytt, e dåkk klar øve at dette e ett av høydepunktene mine nå for tiå...;-) Så eg forlange nesten at dåkk oppdatera oftare enn det dåkk har gjort i set sista! Glede meg åg te å se bildene.

    Synd at det regna sånn men eg syns nesten ikkje synd på dåkk, litt reggen må dåkk åg ha! Og for å gni det skikkeligt inn så har me ein fantastike påske, eg har såde ute på verandaen nesten kver dag og solt meg, så det så :-)

    Eg ser det for meg når dingoen prøvde å stjela kameraet te Astrid, eg ville ikkje vært der for å sei det sånn, hehehe.

    Ellers e der ikkje så mye så skjer, e "litt" begrensa for oss kan du sei men me ska nå på kino i kvell, har hørt det kan bli leeeeeenge te neste gang;-)

    Kosa dåkk og nyd de siste ugene.
    Glede meg sykt te å se dåkk/Astrid igjen og å hørra alt og se alle bildene.

    Masse gla i deg, klem storesøss

    SvarSlett
  2. Så fantastisk å komma hjem fra påskeferie å få litt koselige påskelesning fra dåkke. Det va jammen på tide. Nå begynne me å bli ganske klar te å ta imod dåkke her heima. Glede meg enormt te du komme nå. Har nertelling;-) Nå reise me snart te Spania. Satse på å jobba litt med brunfargen der, hvis veret e bra. Ska se om eg kan slå deg, siden dåkke har hatt så lide sol;-)

    Kos dåkke vidare.
    Snakkes snart:-)

    Gry

    SvarSlett
  3. YEY!! endelig va d kommt nytt innlegg:) Dette har eg gleda meg t... Kjipt me regn, men d e dåkkår vel vandt med fra her jemma, haha... Så e d godt å hørra at humøret e på topp uanz ka utfordrninger dåkkår møde:) Hehe, kamerastjelende dingo... Syns eg ser deg, grrr.. Ellers så har eg hatt litt "påskeferie" her jemma, va ude på fogn i ei hytta som foreldrene mine hadde lånt. Så dykka meg og Petter der, kan ikkje sei at d va så voldsomt fint nede i sjøen der, d va vel heller ein stor skuffelse... Men e klar for å få t et dykk ein anen plass snart:)
    Stor klem fra Anette:)

    SvarSlett
  4. heisan!
    Eg e fakstisk litt enige med Storesøss. Litt regne må dokker og ha. Dokker e sikkert brune nok ligavel! Tri uger igjen? Jøss! Det har gått fort! Det blir nok litt av en forandring å komma hjem igjen. Flott at dokker iallefall har hatt det så flott og opplevd så møje spennande. Og tenk, her hjemma trenge dokker ikkje vera redde for at dingoar ska stjela någe fra dokker.
    Nå e det slutt på påskeferien. Greitt nok. Syns den har våre lange i år. Adle e jo vekkreiste, men det har nå gått på et vis. Veret har jo våre så bra, at det har våre muligt å gå møje tur og vera møje ude.
    Nå, derimod, ligge skoddå tjokke udenfor vinduet.Satse på at hu forsvinne i mårå!

    Ha det fortsatt fint!

    Klem frå tante.

    SvarSlett
  5. Johoo!
    Sååå kjekt å hørra fra dokker!!
    Kan tenka meg det va sjipt me reggene, snakka me ein så bor litt oppfor byron, å hu fortalte om ein skikkelige oversvømmelse! sygaste, regna jo aldri når eg va der..mn mn, dokker fekk vell sitt litt kor fint det e alle disse plassene kan eg tenka meg=)
    glede meg t bilder!
    å pigade ikkje lenge t eg får se dokker !!weee gøy for oss=)
    kosa dokker masse masse i sør afrika!
    det blir nok kjempe spennande!
    god tur videre!
    masse gla på dokker=)

    klem klem

    SvarSlett
  6. Hei jenter i regnet.
    Naa er vi i Coral Bay etter 150 mil i buss gjennom et endeloest landskap med bare flate kenguruer.Bor paa hostell og er ti paa rommet, saa naa leker vi litt at vi er deg. Hvalhaisvoemming blir det i morgen. Har betalt 2000 hver for galskapen.i har det kjempefint med Marie, ho passe godt paa oss. Gleder oss veldig til dere kommer hjem igjen. Haaper alikevel at dere faar en flott opplevelse i Soer Afrika.
    Mange klemmer fra Mamma og pappaen til Astrid

    SvarSlett
  7. hallo hallo...
    uff og uff, dokk e visst ikkje de einaste som e uheldige med veret... har saade 3 dager paa buss og hatt kanonver, naar me kom fram te coral bay derimot snudde det heilt, og me har daa faatt nyda baade skyer og regen.. i dag sko me alle i hopa ud aa snorkla med hvalhaier naage me har gleda oss te siden krigen, men akk og atter akk, hvalhaien kom aldri, tilogmed ikkje at eg hadde mada an med innvollane mine, foeltes det som vertfall... hadde 7 laaange timer paa baaden uden hvalhai, men masse masse boelger... jejeje...
    litt lettere skoffa kan du sei, men livet gaar visst videre seie de, saa faar me se daa!!!

    ein ting forreste, har ikkje dokk sove godt paa 3 mnd??? lettere fornerma jo, bare loeyg dokk te meg? hehehe...

    faar haaba dokk faar bere hell og lykke med veret videre og at s;r-afrika e alt dokk saag for dokk og mer...

    mange klemmer fra meg...

    SvarSlett
  8. Fru Gimre Ørland15. april 2009 kl. 09:01

    Sjallabaisen !! Der va dokk igjen ja....Så jillt å hørra ifra dokke ! Her skjer det då isje så mye ...lenger!! Haha!Me skal i bryllup på lørdag ,så eg får vel oppleva litt magi igjen!! Så e det dugnafest hos maggen på fredag, øl og pizza i ridehallen . HowdY!!Jaus jaus, eg må stikka ,har ei så sitte i badekaret og gaule....
    Kos kos

    SvarSlett
  9. Eg bare spør, KOR E BILDENE? Har ikkje dåkk vært stuck i ei uga??? Me vil ha bilder!

    Klem

    SvarSlett
  10. Hei jenter!
    D e bra dåkk har hatt litt reggen, så dåkk ikkje e alt for brune når dåkk komme hjem.. 2 uger igjen, glede meg super masse t å se dokke igjen!!
    Kos dåkk masse masse den sista tiå.. Trude å Torstein + unger koste vertfall sygt i afrika og vil tilbake igjen!
    Masse gla i dåkk!

    Klem fra Terese :)

    SvarSlett
  11. Kjekt me nytt innlegg! :D
    Dåkk e goe, holde humøret oppe å lar kje litt surt ver stoppa dåkk! Glede meg te å se bilder (hint-hint)... ;)
    Kosa dåkk masse å nyda di siste ukene.

    Goooe klem

    SvarSlett
  12. Halllaisen!!!

    Va såååå jillt i går !!!
    Men, sååååå sleden eg e i dag ;-)

    Miss u

    SvarSlett
  13. Hei jenter.
    Ja, nå glede me oss til å få dokker hjem! Men ingen vett heilt kor tid det er. Så hvis noen leser dette og vett det så vær så snill å si fra!
    Har kommet vel hjem fra en flott tur til Australia. Vi var backpackere i seks dager og sov på 10 manns rom. DEt gikk over all forventning. Folk var kjempehyggelige med oss gamlingane.
    Var ute og gikk tur med Kristine i går.
    Hu er i god form, men begynner å bli utålmodig, forståelig nok.Mange klemmer fra mamma Velaug

    SvarSlett

Tusen takk for at du skrive ein kommentar i bloggen våras :-)